Goji Berry

Goji Berry

Το goji berry χρησιμοποιείται εδώ και 2000 χρόνια περίπου ως μέρος της κινέζικης διατροφής. Μέχρι σήμερα, οι έρευνες που έχουν γίνει αναλύουν τις ευεργετικές ιδιότητες των αντιοξειδωτικών που περιέχει, ενώ άλλες έρευνες παρουσίασαν ενδείξεις για πιθανά οφέλη στην υγεία.

Μερικά από αυτά είναι η προστασία του ήπατος, των νεφρών, των οργάνων της όρασης, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, η επιβράδυνση των νευρολογικών διαταραχών που επέρχονται με την γήρανση και η καταπολέμηση της κόπωσης και της αδυναμίας. Επίσης θεωρείται ότι βοηθά στην αντιμετώπιση της ανδρικής υπογονιμότητας καθώς και σε διάφορες αναπνευστικές διαταραχές.

Blue Berry

Blue Berry

Τα blue berries έχουν συνδεθεί με διάφορες πιθανές θετικές επιδράσεις στην υγεία του ανθρώπου. Περιέχουν πολλά φυσικά αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά συστατικά, ενώ είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες. 

Θεωρείται γενικά πως βοηθούν στην αύξηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας και την βελτίωση της μνήμης, επειδή είναι πλούσια σε βιταμινη C και Ε. Συνήθως σερβίρονται ως γαρνιτούρα ή απλό συνοδευτικό σε σαλάτες, δημητριακά αλλά και στο γιαούρτι.

Ακτινίδια

Ακτινίδια

Τα ακτινίδια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, ιχνοστοιχεία ενώ κύριο χαρακτηριστικό τους είναι οι φυτικές ίνες που συμβάλουν στην καλύτερη πέψη και στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Η αντιμικροβιακή προστασία που προσφέρουν στηρίζεται στην αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης C. Παρέχει περίπου το 154% της ΣΗΠ και αναπτύσσει την αντίσταση του οργανισμού σε φλεγμονώδεις παράγοντες, ενισχύοντας έτσι κατά πολύ το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα ακτινίδια έχουν επίσης καλό ποσοστό βιταμίνης Α, βιταμίνης Ε, βιταμίνη Κ και φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών, όπως είναι το β-καροτένιο, η λουτεΐνη, και η ξανθίνη.

 

 

Ρόδι

Ρόδι

Ο καρπός του ροδιού (Punica granatum L.) χρησιμοποιείται για την πρόληψη και θεραπεία πολλών ασθενειών και παθήσεων εδώ και αιώνες. Είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β αλλά και ανόργανων συστατικών όπως ασβέστιο, χαλκό, κάλιο και μαγγάνιο, καθώς και πλούσια πηγή φυτικών ινών, που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Η τακτική προσθήκη του ροδιού στην διατροφή πιθανόν να βοηθά στην προστασία από καρκίνους του παχέος εντέρου, ενώ ο χυμός ροδιού, μια άλλη μορφή που μπορεί κανείς να το καταναλώσει, περιέχει σε αφθονία ένα πολυφαινολικό αντιοξειδωτικό, την πουνικαλαγίνη που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο, δεσμεύοντας τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες οξυγόνου.

Είναι επίσης πολύ καλή πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C. Παρέχει 17%/100gr των ημερήσιων απαιτήσεων και αναπτύσσει την αντίσταση του οργανισμού σε φλεγμονώδεις παράγοντες, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Τέλος, η τακτική κατανάλωση ροδιού μπορεί να είναι αποτελεσματική κατά του καρκίνου του προστάτη, της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη (ΚΥΠ), κατά του διαβήτη, και του λεμφώματος. 

Σταφίδες

Σταφίδες

Οι σταφίδες περιέχουν ρεσβερατρόλη,  φλαβονοειδείς ενώσεις όπως τρυγικό οξύ, τανίνες, κατεχίνες και είναι συμπυκνωμένες πηγές ορισμένων μετάλλων σαν το ασβέστιο, το σίδηρο, το μαγγάνιο, το μαγνήσιο, το χαλκό, το φθόριο και τον ψευδάργυρο. Η ρεσβερατρόλη, είναι μια αντιοξειδωτική πολυφαινόλη, που έχει αντιφλεγμονώδη και αντικαρκινική δράση και συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος, ενώ μελέτες δείχνουν ότι πιθανόν να είναι προστατευτική έναντι ορισμένων μορφών καρκίνου όπως του παχέος εντέρου και του προστάτη. Εξετάζεται επίσης ο πιθανός θετικός της ρόλος σε καρδιαγγειακά νοσήματα, σε εκφυλιστικές ασθένειες του νευρικού συστήματος και σε ιογενείς/μυκητιακές μολύνσεις.

Υπάρχουν ενδείξεις, ότι η ρεσβερατρόλη μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου παρεμβαίνοντας σε μοριακούς μηχανισμούς στα αιμοφόρα αγγεία. Ένα άλλο αντιοξειδωτικό που έχει είναι οι ανθοκυανίνες, για τις οποίες έχει βρεθεί ότι έχουν αντιαλλεργικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές και αντικαρκινικές δράσεις.