Menu

Το Al Forno, ένα ιταλικό εστιατόριο που υπάρχει εδώ και χρόνια στη Σιγκαπούρη, έχει λάβει τη Σφραγίδα Ποιότητας Ospitalità Italiana: αναγνώριση της γνησιότητάς τους από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Ιταλίας. Σε αυτή τη συνέντευξη βίντεο, ο ιδρυτής Chef Alessandro Di Prisco μιλάει για την εμπειρία του στο στήσιμο και τη λειτουργία μιας πετυχημένης υπηρεσίας delivery. 

1. Πως ιδρύθηκε το Al Forno;

Ξεκινήσαμε το Al Forno το 1995, καθιστώντας το ένα από τα παλαιότερα ιταλικά εστιατόρια στη Σιγκαπούρη. Είμαστε γνωστοί για τον ξυλόφουρνό μας!

2. Πως  έχει βοηθήσει το delivery την επιχείρηση σας;

Ξεκινήσαμε το delivery γύρω στο 2000. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουμε διπλασιάσει τις πωλήσεις μας. Η τάση στις μέρες μας είναι το φαγητό στο σπίτι και η υπηρεσία delivery, μας επιτρέπει να προσεγγίζουμε αυτούς τους πελάτες.


3. Γιατί ξεκινήσατε το delivery;

Αρχικά, επρόκειτο να αυξήσει τις πωλήσεις. Παρόλα αυτά, και οι ίδιοι οι πελάτες μας ζητούσαν φαγητό σε πακέτο και για delivery.

Ήμασταν από τους πρωτοπόρους στο delivery στη Σιγκαπούρη, και ίσως στην Νοτιοανατολική Ασία. Τότε ήταν δύσκολα επειδή δεν είχαμε όλο το λογισμικό που έχουμε στη διάθεσή μας τώρα. Αλλά ήταν μια πρόκληση που δέχτηκα και πέτυχε.

 



4. Πότε συνεργαστήκατε με εξωτερικούς συνεργάτες delivery, και τι πρόσφεραν στην επιχείρησή σας;

Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με πλατφόρμες delivery περίπου πριν 3-4 χρόνια, καθώς θέλαμε να αξιοποιήσουμε το δίκτυό τους. Επειδή έχουν περισσότερο κεφάλαιο για επένδυση–ειδικά σε μάρκετινγκ και διανομείς–σκεφτήκαμε ότι θα μας βοηθούσε να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας. Το δοκιμάσαμε και δούλεψε. 

5. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ του δικού σας delivery και του delivery από εξωτερικές πλατφόρμες;

Η βασική διαφορά είναι το κόστος. Εξοικονομώ 10-15% περισσότερο χρησιμοποιώντας τον δικό μου ιστότοπο. Μπορώ επίσης να προσφέρω περισσότερες εναλλακτικές σε σύγκριση με πλατφόρμες τρίτων.

Η υπηρεσία delivery τρίτων μας βοηθάει πολύ για τις παραδόσεις την ώρα του φαγητού, γιατί διαφορετικά για εμάς θα ήταν δύσκολο να έχουμε διανομείς εκείνες τις ώρες.

6. Ποια είναι τα βήματα που λαμβάνονται από τη στιγμή που θα ληφθεί η παραγγελία για delivery;

Αφού δώσουμε τις παραγγελίες στην κουζίνα και στον πάγκο, χρειαζόμαστε περίπου 10-15 λεπτά για να προετοιμάσουμε το φαγητό. Στη συνέχεια διασφαλίζουμε ότι δεν υπάρχουν σφάλματα ή λάθη, το συσκευάζουμε και έπειτα το δίνουμε στον διανομέα που κάνει την κατ' οίκον παράδοση.

Συνολικά, η υπηρεσία παράδοσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 30 λεπτά από τη στιγμή που θα πραγματοποιήσετε την παραγγελία σας, έως ότου φτάσει σπίτι σας. 


7. Ποιες είναι οι προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει σχετικά με τη διατήρηση της ποιότητας του φαγητού κατά τη διάρκεια του delivery;

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι η προετοιμασία των πιάτων, και έχουμε συνειδητοποιήσει ότι κάποια φαγητά δεν μπορούν να μεταφερθούν σε άριστη κατάσταση. 

Για παράδειγμα, μια μπριζόλα μπορεί να ετοιμαστεί σαν μέτρια ψημένη αλλά θα συνεχίσει να μαγειρεύεται μέσα στο κουτί. Ή με τα ζυμαρικά, η σάλτσα μπορεί να στεγνώσει κατά τη διάρκεια της παράδοσης.

Έτσι, έχουμε μάθει να προσαρμόζουμε τα πιάτα μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να βγάλουμε από τη φωτιά τη μπριζόλα λίγο νωρίτερα, ή να προσθέσουμε επιπλέον σάλτσα στα ζυμαρικά. Επίσης προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε συστατικά που μπορούν να μεταφερθούν καλύτερα κατά τη διάρκεια της διαδρομής του delivery.



8. Ποιες είναι οι λειτουργικές προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει με τo delivery;

Είχαμε διανομείς που είχαν κάποια ατυχήματα, ή δεν εμφανίζονταν για δουλειά. Αλλά πρέπει να συνεχίσεις τη λειτουργία της επιχειρησής σου, γι' αυτό έχω παραδώσει προσωπικά το φαγητό στο σπίτι των πελατών μου με όποιον τρόπο μπορώ–με αυτοκίνητο, ταξί, ποδήλατο ή ακόμη και με τα πόδια!

Επίσης υπάρχει περίπτωση να λάβουμε πάρα πολλές παραγγελίες. Έτσι, έχουμε ένα σύστημα, με το οποίο μπορούμε να κλειδώσουμε τον ιστότοπό μας αν χρειαστεί.

Τέλος, η ύπαρξη αρκετών προμηθειών για τη διεκπεραίωση των παραγγελιών είναι σημαντική. Προσπαθούμε πάντα να αποθηκεύουμε τουλάχιστον 20% περισσότερα υλικά από αυτά που χρειάζονται.

9. Τι συμβουλή θα δίνατε σε άλλους ιδιοκτήτες εστιατορίων οι οποίοι σκέφτονται να ξεκινήσουν το delivery;


1. Προσπαθήστε να έχετε έναν καλό ιστότοπο εύκολο για τις μηχανές αναζήτησης και τα κινητά.

2. Χρησιμοποιήστε το μάρκετινγκ, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι φυλλάδια.

3. Το σημαντικότερο είναι να διατηρήσετε πολύ υψηλά πρότυπα υγιεινής των τροφίμων και να μην αλλάξετε ποτέ την ποιότητα του φαγητού σας.

10.Πώς φαντάζει σε εσάς το μέλλον του delivery;

Είναι μια σημαντική ευκαιρία επειδή οι άνθρωποι αλλάζουν την διατροφική κουλτούρα τους. Θέλουν να τρώνε στο σπίτι, και το delivery είναι ένας τρόπος για τα εστιατόρια να το αξιοποιήσουν αυτό.

Έχουμε δει απίστευτες αλλαγές τα τελευταία πέντε χρόνια. Πρέπει να προσαρμοζόμαστε στο σήμερα, και πιστεύω ότι το delivery θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.