Μπορεί το αλεύρι να σαμποτάρει την προσπάθειά μας για φαγητά χωρίς γλουτένη; Κι όμως μπορεί! Το αθώο αλεύρι μπορεί να αποτελέσει το Νο 1 κίνδυνο για την ασφαλή προετοιμασία των τροφίμων χωρίς γλουτένη, αφού  μπορεί να παραμείνει στον αέρα για αρκετές ώρες και να μεταφερθεί σε μακρινές αποστάσεις.

Παρόλα αυτά, υπάρχει τρόπος να το χρησιμοποιήσετε και να δημιουργήσετε τρόφιμα χωρίς γλουτένη. Πώς; Απλώς ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Αφήνουμε τουλάχιστον δύο μέτρα απόσταση, μεταξύ των χώρων παρασκευής.
  2. Χρησιμοποιούμε εμπόδια μεταξύ των χώρων προετοιμασίας, ιδιαίτερα όταν είναι σε μικρή απόσταση μεταξύ τους και υπάρχει μεγάλο χρονικό διάστημα έκθεσης.
  3. Δεν βασιζόμαστε στην εκχύλιση για να αφαιρέσουμε τα σωματίδια του αλεύρου.
  4. Είμαστε ανοιχτοί στις προτάσεις και δοκιμάζουμε ένα αλεύρι ελεύθερο γλουτένης στα πιάτα μας.
  5. Ετοιμάζουμε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές τα πιάτα χωρίς γλουτένη και αυτά που περιέχουν γλουτένη. Όποιο πιάτο κι αν ετοιμάσουμε πρώτο, μετά καθαρίζουμε την κουζίνα μας και βάζουμε το αλεύρι στη θέση του για το υπόλοιπο της ημέρας.

Εκτός από το κλασικό αλεύρι, τι;

  • Ρυζάλευρο
  • Αλεύρι καστανού ρυζιού
  • Αλεύρι ρεβιθιού
  • Κόμμι ξανθάνης
  • Αλεύρι φαγόπυρου
  • Άμυλο πατάτας
  • Αλεύρι σόργου
  • Άμυλο ταπιόκας
  • Αμύγδαλο
  • Λιναρόσπορο
  • Αλεύρι ταπιόκας
  • Πολέντα
  • Άμυλο καλαμποκιού

 

Βέβαια, το κλασικό αλεύρι σίτου διαφέρει από τα άλλα αλεύρια, τόσο στα χαρακτηριστικά του όσο και στον τρόπο που χρησιμοποιείται. Δείτε τις παρακάτω συμβουλές για τη σωστή χρήση των εναλλακτικών αλεύρων χωρίς γλουτένη

  1. Για να φτιάξετε ψωμί που να είναι υγρό, ευάερο και με μεταξένια υφή, χρησιμοποιήστε ένα μείγμα από αλεύρι σόργου, πατάτας, ταπιόκας και κορν φλάουρ.
  2. Για αφράτο κέικ και προϊόντα ψησίματος, προσθέστε κόμμι ξανθάνης που βοηθάει στο τέντωμα της ζύμης και στη δομή του προϊόντος.
  3. Μην ξεχάσετε να ανακατέψετε το αλεύρι σας! Το προπαρασκευασμένο αλεύρι χωρίς γλουτένη πρέπει να αναμιγνύεται καλά πριν από τη χρήση, γιατί μερικά από τα συστατικά του είναι βαρύτερα από άλλα, με αποτέλεσμα να γίνεται διαχωρισμός.
  4. Ελέγξτε καλά τις ετικέτες όλων των προϊόντων που χρησιμοποιείτε. Μπορεί τα συστατικά τους να είναι ελεύθερα γλουτένης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν υποστεί επεξεργασία σε μια περιοχή χωρίς γλουτένη.