Πριν προχωρήσετε στα ειδικότερα θέματα που αφορούν τη μελέτη της δημιουργική ανάλυσης του μενού, είναι σημαντικό να κατανοήσετε μερικά θεμελιώδη ζητήματα. 

Μελέτες στον τομέα των νευροεπιστημών δείχνουν ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος θυμάται την αρχή και το τέλος μιας ανθρώπινης αλληλεπίδρασης ή ενός γεγονότος, ενώ έχει την τάση να ξεχνά οτιδήποτε συμβαίνει ενδιάμεσα.

«Αυτή η στάση του ανθρώπινου εγκεφάλου επηρεάζει εξαιρετικά τόσο τις δράσεις που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο μιας εμπορικής δραστηριότητας και ειδικότερα το πώς παρουσιάζονται και κατασκευάζονται τα μηνύματα της προώθησης του μενού, όσο και τον τρόπο αλληλεπίδρασης του προσωπικού της σάλας κατά την πρώτη επαφή με τους πελάτες και κατά την αποχώρησή τους».

Όσες αναλύσεις, όποια δουλειά κι αν γίνει, αυτή θα είναι μη αποτελεσματική αν ο πελάτης, μόλις μπει στο εστιατόριο, δεν αποκομίσει την αίσθηση ότι γίνεται δεκτός με ευγένεια και σεβασμό.

Για αυτό, προτού ξεκινήσουμε το ταξίδι μας της ανακάλυψης του πώς θα μετατρέψουμε ένα μενού σε αποτελεσματικό εργαλείο πώλησης, πρέπει να εξακριβώσουμε πώς «μεταβολίζονται» από τον πελάτη τα πρώτα λεπτά της αλληλεπίδρασης, και να βρούμε όλους τους μοχλούς με τους οποίους είναι δυνατόν να διασφαλίσουμε ότι θα έχουν μια θετική και εγκάρδια εμπειρία.

Τρεις είναι οι πλευρές που πρέπει να λάβουμε υπόψη για να το πετύχουμε αυτό: η διαρρύθμιση και διακόσμηση του χώρου, η καθαριότητα και η υποδοχή από το προσωπικό της σάλας.