Αυτό που οι ξένοι αποκαλούν brunch εμείς θα μπορούσαμε να το αποκαλούμε χαλαρό πρωινό ή πρωινό του ξενύχτη ή πρωινό του “ξυπνάω-αργά” ή ούτε πρωινό ούτε μεσημεριανό.

Και η αλήθεια είναι ότι σε κάποιους τοπικούς προορισμόυς, το brunch χωρίς να βαφτίζεται έτσι, αποτελούσε ανέκαθεν συνήθεια.

Όταν όμως μιλάμε για brunch στα ελληνικά και μάλιστα στους δημιουργούς του, ποιο είναι το μυστικό του επιτυχημένου ελληνικού brunch;

Θα μπορούσε η απάντηση να βρίσκεται στα υλικά και τη δημιουργικότητά τους. Μία ομελέτα θα μπορούσε να μεταμορφώνεται ανάλογα με τα δεκάδες διαφορετικά παραδοσιακά τυριά ή και αλλαντικά που θα περιείχε. Ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρον αν προσθέταμε πολτό ελιάς ή φέτα ή λιαστή τομάτα σαν γέμιση. Δώστε λοιπόν έμφαση σε υλικά που μπορούν να σας δώσουν γευστικές παραλλαγές που θα εκπλήξουν τους πελάτες σας.

Όμως, δεν είναι μόνο τα υλικά που διαφοροποιούν ή κρίνουν την επιτυχία ενός brunch menu.

Για να μπορεί το brunch να αποδώσει όχι μόνο σε θετικό feedback από τους πελάτες, αλλά και σε επίπεδο ROI για την επιχείρησή σας, χρειάζεται κάτι παραπάνω από γεύση: χρειάζεται μελέτη και οργάνωση.

Aκολουθούν μερικές πρακτικές συμβουλές:

  1. Προετοιμασία, προετοιμασία, προετοιμασία. Η ώρα του brunch μπορεί να αποδειχτεί αρκετά απαιτητική. Ετοιμάστε όσα περισσότερα πράγματα μπορείτε: είτε από το προηγούμενο βράδυ, όπως ψωμί, μαρμελάδες σε αρκετή ποσότητα, είτε έξτρα σερβίτσια και ποτήρια και βεβαιωθείτε ότι έχετε όλα τα συστατικά που χρειάζεστε για το μενού σας καθώς και σε απαραίτητες ποσότητες.
  2. Ρυθμίστε σωστά την κίνηση των τραπεζιών. Οι Έλληνες απολαμβάνουν έναν καφέ πολύ περισσότερη ώρα από ό,τι οι ξένοι. Σκεφτείτε λοιπόν πόση ώρα μπορεί να κρατήσουν ένα τραπέζι για να φάνε το brunch τους! Με αυτό σαν δεδομένο, προσπαθήστε να διαχειριστείτε τις κρατήσεις και το seating ώστε να μην προκληθεί συνωστισμός στην αναμονή.
  3. Ορίστε σωστές και “δίκαιες” τιμές. Αν μπείτε στον πειρασμό να θέσετε υψηλά το κόστος, υπάρχει ο κίνδυνος να χάσετε ένα σημαντικό ποσοστό πελατών. Το brunch, ακριβώς επειδή προσφέρει μεγάλη ποικιλία στα πιάτα του, θα πρέπει να προσφέρει και την ίδια ποικιλία στις τιμές του, για να μην αποξενώνει μία μεγάλη μερίδα του κοινού που θέλει να το απολαύσει- ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε οικονομική κρίση στη χώρα μας.
  4. Προσοχή στο service. Η αλήθεια είναι ότι η εξυπηρέτηση και ο συντονισμός πάντα παίζουν σημαντικό ρόλο, αλλά στο brunch παίζουν ακόμα περισσότερο. Τόσο γιατί πρέπει να ετοιμάζονται φρέσκα είδη ταυτόχρονα (χυμοί, φρέσκα φρούτα, γαλακτοκομικά πιάτα, τηγανίτες, ομελέτες, ροφήματα, απεριτίφ), όσο και γιατί ο κόσμος που έρχεται για brunch έρχεται πεινασμένος καθώς πρόκειται να απολαύσει το πρώτο γεύμα της ημέρας.
  5. Μην υποτιμάτε την παρουσίαση. Ζούμε στην εποχή που ο κόσμος φωτογραφίζει ανελλιπώς το φαγητό που απολαμβάνει στα καφέ και τα εστιατόρια που επισκέπτεται και το μοιράζεται στο Facebook, το Instagram και τα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα κάνοντας έμμεσα διαφήμιση ή… δυσφήμιση των επιχειρήσεων εστίασης. Η εμφάνιση έχει λοιπόν έξτρα σημασία για να αποκτήσετε πιθανούς πελάτες από συστάσεις που μπορεί να κάνουν οι φίλοι τους με μία φωτογραφία.