Υπάρχουν πολλά βασικά θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν όταν δημιουργείτε ένα μοντέλο επιχείρησης delivery από το μηδέν, όπου αυτό περιλαμβάνει την τιμολόγηση, τη διαχείριση του κόστους, τα νέα μενού, τις απαιτήσεις του ιστότοπου, την επικοινωνία με τους πελάτες, τη διαχείριση του προσωπικού καθώς και τα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής.
“Αυτές οι καινοτομίες τις οποίες πρέπει να υποστηρίξουμε όλοι είναι αυτά που ελπίζουμε να φέρουμε εις πέρας”, είπε ο Executive Chef John McFadden, ο οποίος άρχισε τη συνεργασία του με τον μεσανατολίτικο όμιλο εστιατορίων Al Aseel στο Σίδνεϊ στη μέση της κρίσης.
“Από την παράδοση κατ' οίκον, τα πακέτα τροφίμων μέχρι και τις διαδικασίες, είναι κάποιοι από τους παράγοντες που οι εστιάτορες θα χρειαστεί να καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια για να φέρουν εις πέρας τις τρέχουσες προκλήσεις. Όταν όλα αυτά τελειώσουν θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε ποιος επιβιώνει και πώς το επιχειρηματικό μοντέλο τους θα βλέπει το μέλλον. Αλλά είμαι πολύ περήφανος που βλέπω ότι ο κλάδος κάνει ό, τι μπορεί σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς”.
Πριν εγγραφείτε σε μια πλατφόρμα delivery, σιγουρευτείτε ότι έχετε κάνει τους υπολογισμούς σας και ξέρετε ότι είναι μια βιώσιμη επιλογή, ή ακόμα κι αν καλύπτει το κόστος.
ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
- Δημιουργήστε ένα συμπυκνωμένο delivery μενού. Ένα περιορισμένο, βιώσιμο και ωστόσο κερδοφόρο μίνι μενού κάνει περισσότερη αίσθηση.
- Λάβετε υπόψη τις τιμές σας. Ορισμένες πλατφόρμες παράδοσης/παραλαβής σας επιτρέπουν να διαθέσετε το μενού σας σε υψηλότερες τιμές για να μεριμνήσετε για το τέλος προμήθειας που χρεώνεται. Έτσι, όπου είναι δυνατόν, βεβαιωθείτε ότι έχετε συνυπολογίσει το τέλος προμήθειας μέσα στην τιμή καταλόγου.
- Επωφεληθείτε από τα προϊόντα που διατηρούνται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος όπου ενδείκνυται, τα οποία έχουν ελάχιστα έξοδα διακίνησης και διαρκούν περισσότερο.
- Βεβαιωθείτε ότι το μενού σας βελτιστοποιείται για delivery και κάθε στοιχείο που προσφέρεται είναι κερδοφόρο για την επιχείρησή σας.
- Κάντε τον υπολογισμό του Κόστους των Πωληθέντων Αγαθών (COGS). Μπορεί να εξακολουθείτε να πληρώνετε το ίδιο ενοίκιο (εάν δεν έχετε κάποια μείωση ήδη), οπότε βεβαιωθείτε ότι το κόστος της παράδοσης του νέου σας takeaway μενού δεν υπερέχει των δαπανών σας.
- Δώστε προτεραιότητα σε πιάτα του μενού που έχουν υψηλό κέρδος. Τα προσοδοφόρα πιάτα συνήθως περιλαμβάνουν είδη όπως ρύζι, ζυμαρικά και πίτσα ή πίτες, καθώς και συνοδευτικά όπως πιάτα λαχανικών, σαλάτες και γεύματα σε μπολ. Και μην ξεχνάτε τα παιδικά γεύματα και τα επιδόρπια.
- Μπορεί επίσης να υπάρχει η ευκαιρία να δημιουργήσετε ένα brunch μενού για το Σαββατοκύριακο όπως πάνκεϊκ, ή ομελέτα.
- Αφαιρέστε τα πιάτα που δεν μπορούν να μεταφερθούν καλά (όπως κυρίως πιάτα από το a la carte μενού).
- Ο ατμός, η συμπύκνωση, οι ποικίλες θερμοκρασίες, η κίνηση, όλα επιδρούν αρνητικά στα πιάτα που προορίζονται για delivery.
- Τα φαγητά που έχουν αρκετή γέμιση, όπως τα burger, πρέπει να συσκευάζονται σε κουτί και να μεταφέρονται προσεκτικά.
- Επίσης το να διατηρήσετε την ποιότητα των τηγανητών φαγητών (εκτός από κοτόπουλο) όπως τηγανητές πατάτες ή πατατάκια, μπορεί να είναι δύσκολο.
- Ρωτήστε εάν η πλατφόρμα delivery σας παρέχει οποιαδήποτε συσκευασία. Διαφορετικά, αγοράστε εσείς τη σωστή συσκευασία, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει:
- Επιλογή σωστού υλικού: Αποφασίστε ποιο είδος συσκευασίας τροφίμων μιας χρήσης θα εξασφαλίσει ότι το φαγητό σας παραδίδεται στην ίδια κατάσταση με αυτή που θα το σερβίρατε σε κάποιον που γευματίζει στο εστιατόριό σας. Βάλτε τα υγρά, όπως τις σάλτσες, σε ξεχωριστά δοχεία για να τα προσθέτει κανείς αργότερα.
- Το σωστό μέγεθος: Επιλέξτε το σωστό μέγεθος συσκευασίας για το είδος του φαγητού σας. Για να βεβαιωθείτε ότι η εμφάνιση του φαγητού σας είναι ελκυστική, ενδέχεται να χρειαστεί να κατηγοριοποιήσετε ή να παραδώσετε σε ξεχωριστά πακέτα.
- Επιπλέον συσκευασία: Λίγη επιπλέον (ανακυκλώσιμη) συσκευασία για τη στήριξη του φαγητού σας μπορεί να βοηθήσει αρκετά.
- Εισάγετε πωλήσεις καφέ, τσαγιού, εμπορευμάτων, δωροκαρτών και κουπονιών εάν είναι δυνατόν.
- Αξιοποιήστε καλύτερα το delivery μενού σας, όπως με το να επικοινωνήσετε τον εβδομαδιαίο σχεδιασμό των γευμάτων σας ή με το να παρέχετε συνταγές για τα φαγητά που περίσσεψαν. Ο Jacqui Challinor, σεφ και συνιδιοκτήτης του Nomad στο Surry Hills, στο Σίδνεϊ, έχει αλλάξει την κατεύθυνση της επιχείρησης διαθέτοντας προς πώληση όχι μόνο μαγειρεμένα φαγητά, αλλά και προϊόντα για παράδοση κατ' οίκον. “Επεκτείναμε την προσφορά μας στο φαγητό σε πακέτο (takeaway), στην παράδοση κατ' οίκον και στο Uber Eats, το οποίο θα επεκταθεί επίσης για να παράγει κουτιά με προϊόντα για να γλιτώσει τους ανθρώπους που πρέπει να αντιμετωπίσουν τα σουπερμάρκετ”, είπε στο delicious.com.au.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ
Οι παραγγελίες σας θα χρειαστεί να προσαρμοστούν καθώς οι προμήθειες προϊόντων ενδέχεται να επηρεαστούν. Σε αυτή την περίπτωση προσαρμόστε αυτά που πρέπει να παραδώσετε πρώτα, και έπειτα ελέγξτε ποια προϊόντα παραδίδονται και πότε.
- Συγκεντρώστε αποθέματα από συσκευασίες delivery.
- Παραγγείλτε προπαρασκευασμένα και μακράς συντήρησης προϊόντα, τα οποία είναι εύκολα διαθέσιμα και αποτελούν ελάχιστο κίνδυνο υγιεινής.
- Βεβαιωθείτε ότι οι παραδόσεις αγροτικών προϊόντων γίνονται χωρίς καμιά επαφή με σαφείς οδηγίες σχετικά με το πού πρέπει να πραγματοποιούνται οι παραδόσεις.
- Χρησιμοποιήστε διαδικασίες ασφαλούς χειρισμού κατά την άφιξη των παραγγελιών. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει τον περιορισμό της επαφής μεταξύ ατόμων και πιο αυστηρό πλύσιμο των χεριών, καθώς και πλύσιμο των αγροτικών προϊόντων μετά την παράδοση.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ
Ίσως χρειαστεί να γίνουν ορισμένες προσαρμογές για τον αποτελεσματικό και ασφαλή χειρισμό των συστημάτων παράδοσης στο σπίτι. Δοκιμάστε αυτές τις προτάσεις:
- Σφραγίστε καλά όλες τις συσκευασίες και τις τσάντες χρησιμοποιώντας κολλητική ταινία ή αυτοκόλλητα.
- Δημιουργήστε ένα χώρο αναμονής για τους διανομείς μέσα στο εστιατόριο, όπου μπορούν να περιμένουν με ασφαλή απόσταση μεταξύ τους.
- Δημιουργήστε έναν χώρο αναμονής για άλλους διανομείς έξω από το εστιατόριο - πρέπει τόσο μεταξύ τους, όσο και με το προσωπικό, να υπάρχει απόσταση ασφαλείας ενώ περιμένουν έξω, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ειδικός χώρος αναμονής.
- Δημιουργήστε χώρους παραλαβής, όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον χώρο προετοιμασίας του φαγητού, που αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται άμεση επαφή μεταξύ διανομέων και προσωπικού του εστιατορίου για την παραλαβή της παραγγελίας. Βεβαιωθείτε ότι συλλέγεται μόνο 1 παραγγελία κάθε φορά από μια περιοχή παραλαβής.
- Μπορείτε να θέσετε κάποιον από την ομάδα σας υπεύθυνο για τη διαχείριση των παραλαβών κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής.
- Να έχετε διαθέσιμα σαπούνι και νερό ή αντισηπτικό τζελ χεριών για τους αναβάτες διανομείς και τους πελάτες.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Για περιοχές που δεν καλύπτονται επαρκώς από τις υπάρχουσες πλατφόρμες delivery, τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δικό τους αναξιοποίητο προσωπικό ως διανομείς, χρησιμοποιώντας τα δικά τους οχήματα, εάν είναι διαθέσιμα.
- Εξασφαλίστε την ασφάλεια του προσωπικού παράδοσης (διανομέων) και των παραληπτών σας, χρησιμοποιώντας την Υπηρεσία Delivery Χωρίς Επαφή (Zero Contact Delivery). Αυτό περιλαμβάνει την τοποθέτηση της παραγγελίας στην μπροστινή πόρτα πριν μετακινηθείτε προς τα πίσω σε μια ασφαλή απόσταση τόσο για τον διανομέα σας όσο και για τον παραλήπτη. Στη συνέχεια, επικοινωνήστε με τον παραλήπτη μέσω τηλεφώνου/μηνύματος για να τους ενημερώσετε ότι η παραγγελία τους έχει φτάσει και περιμένετε να βεβαιωθείτε ότι την έχουν παραλάβει πριν αναχωρήσετε.
- Περιορίστε τις δικές σας παραδόσεις στα γύρω προάστια καθώς κάθε λεπτό στο δρόμο θα σημαίνει ένα λιγότερο ελκυστικό τελικό γεύμα και μεγαλύτερες καθυστερήσεις παράδοσης.
Τώρα είναι η ώρα να δημιουργήσετε τη δική σας βάση δεδομένων και να χρησιμοποιήσετε τις δωρεάν προσφορές που προσφέρονται από τις πλατφόρμες delivery.
- Το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών σας μέσω POS, αιτήματα στις λειτουργίες του ιστοτόπου και αιτήματα στις κρατήσεις.
- Χρησιμοποιήστε τις μεγαλύτερες πλατφόρμες delivery που προσφέρουν πρόσβαση στη βάση δεδομένων σας.
- Προωθήστε τις αλλαγές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε οι πελάτες να μπορούν να δουν ότι η επιχείρησή σας εξακολουθεί να είναι ανοιχτή και να τους ενημερώσετε ότι προσφέρετε υπηρεσία delivery.
- Δημοσιεύστε τα μενού σας στο Facebook, προωθήστε τις σπεσιαλιτέ σας ή δημοσιεύστε φωτογραφίες παραγγελιών που είναι για παράδοση.
- Δημιουργήστε ένα βίντεο για να προωθήσετε την delivery επιχείρησή σας και να αναδείξετε τους ανθρώπους του εστιατορίου σας, τις δεξιότητές τους και τα πιάτα σας.
- Βιντεοσκοπήστε μια χρήσιμη επίδειξη μαγειρικής ή κάτι που θα δημιουργήσει στους πελάτες σας το αίσθημα της αναγνωρισιμότητας της εμπορικής επωνυμίας.
- Ενθαρρύνετε τους ακολούθους σας (followers) να δημοσιεύουν τις δικές τους φωτογραφίες απολαμβάνοντας τα γεύματά σας, με μια έκπτωση στις επόμενες παραγγελίες ως ανταμοιβή.
- Γίνετε μέλος του κλάδου και των τοπικών σελίδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δείτε τι κάνουν και τα υπόλοιπα καταστήματα.
Σχετικές συνταγές
Σχετικά άρθρα
Τι θα κερδίσεις
- Συνδέσου εδώ
- Τις καλύτερες συνταγές και tips από chefs από όλο τον κόσμο
- Τις τελευταίες μαγειρικές τάσεις