Κατά μέσο όρο, ένας πελάτης αποφασίζει τι θα παραγγείλει διαβάζοντας το μενού το πολύ για 5 λεπτά. Ένας καλός γραφιστικός σχεδιασμός και μια θελκτική περιγραφή των πιάτων, μαζί με μια άψογη και σωστά τοποθετημένη εικόνα των πιάτων στο εσωτερικό του μενού πρέπει να καθοδηγούν εξαρχής την επιλογή του πελάτη.
Ο Gregg Rapp1, Αμερικανός ειδικός του μενού engineering, απέδειξε ότι τα καλύτερα μενού είναι αυτά που δεν αντιστρατεύονται την ψυχολογική θεωρία που είναι γνωστή ως «το παράδοξο της επιλογής», η οποία υποστηρίζει ότι όσο περισσότερες επιλογές έχουμε, τόσο πιο πολύ αγχωνόμαστε.
Το λιγότερο είναι πιο καλό [Less is more]
Το αμερικανικό ρητό “Less is more” επιβεβαιώνεται και ισχύει. Η τεράστια πληθώρα πληροφοριών οδηγεί σε αδιέξοδο τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ο οποίος κατακλύζεται και μπερδεύεται, καταλήγοντας στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: απορρίπτει τα πάντα για να επιστρέψει σε ένα πιάτο που γνωρίζει, κινείται στα σίγουρα.
Ο ιδανικός αριθμός για να εξισορροπηθεί αυτή η ιδιαιτερότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου, είναι το επτά.
Κατά συνέπεια, μάξιμουμ επτά επιλογές για κάθε κατηγορία του μενού (επτά ορεκτικά, επτά πρώτα πιάτα κ.λπ.).
Μερικά εστιατόρια ξεχνούν αυτό τον κανόνα και προσφέρουν στους πελάτες τους μενού με σελίδες και σελίδες, που έχουν ως αποτέλεσμα να τους μπερδεύουν από την πρώτη στιγμή. Εξάλλου, όσο περισσότερες είναι οι επιλογές στον κατάλογο, τόσο πιο περίπλοκο θα είναι για την κουζίνα να τις διαχειριστεί και να αποθηκεύσει τα υλικά τους.
Ένας σύμβουλος από την Aaron Allen & Associates2 (ηγετική εταιρεία συμβούλων στον χώρο της εστίασης, με εξειδίκευση στην στρατηγική και το μάρκετινγκ) είπε κάποτε:
«Όταν μπερδεύουμε το μενού, αυτό που τελικά καταφέρνουμε να κάνουμε είναι να βασανίζουμε τον πελάτη».
Συνεπώς, αποφύγετε τα μενού με πολλές σελίδες και υπερβολικά πολλές επιλογές, και προτιμήστε μενού που είναι δομημένα με άλλο τρόπο: σε μορφή ταμπλόιντ, με δύο φύλλα ή με τρία φύλλα.
Δείτε κάποιες εικόνες που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τη διαφορά ανάμεσα στις τρεις μορφές σελιδοποίησης:
Το ταμπλόιντ
Οι πελάτες αποφασίζουν πιο γρήγορα, αλλά δεν θα παραγγείλουν πολλά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση ανά πελάτη. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι η συγκεκριμένη μορφή δεν ευνοεί μια πλήρη γαστρονομική εμπειρία· δηλώνει κάτι πιο ελαφρύ και ανεπίσημο.
Μενού με δύο φύλλα
Εφόσον είναι εφικτό, αυτή είναι η καλύτερη μορφή μενού για ένα εστιατόριο. Είναι εύκολο να διαβαστεί και δημιουργεί την έντονη αίσθηση ενός πλήρους γεύματος.
Μενού με τρία φύλλα
Πρόκειται για μια καλή επιλογή όταν υπάρχουν πολλά προϊόντα προς διάθεση και χρειάζεται χώρος, αλλά η εκδοχή των δύο φύλλων είναι πιο εύκολη στην ανάγνωση.
Μενού με μορφή βιβλίου
Όσο περισσότερες σελίδες έχει το μενού σας, τόσο μικρότερη θα είναι η δυνατότητά σας να επηρεάσετε τις επιλογές των πελατών σας!
Για τον σκοπό αυτό πρέπει να ξαναδούμε τον πίνακα του ΜΜΕ που παρουσιάσαμε νωρίτερα. Ανάλογα με το τετράγωνο στο οποίο βρίσκεται το κάθε μεμονωμένο πιάτο, επιλέγουμε πού θα τα τοποθετήσουμε στο μενού.
Στο μενού υπάρχουν «στρατηγικές» θέσεις στις οποίες τα πιάτα είναι πιο ορατά για τον πελάτη.
Σε σημεία στα οποία επικεντρώνεται η προσοχή, λοιπόν, σας συστήνουμε να τοποθετείτε τα πιάτα που θέλετε να προωθήσετε περισσότερο και τα οποία σας αποφέρουν μέγιστο κέρδος.
Τι θα κερδίσεις
- Συνδέσου εδώ
- Τις καλύτερες συνταγές και tips από chefs από όλο τον κόσμο
- Τις τελευταίες μαγειρικές τάσεις