Info Kiosks & QR Codes
Η χρήση των info kiosks έχει αυξηθεί – ακόμα και στην Ελλάδα που δεν είναι συνηθισμένη σε αυτού του είδους την ‘επικοινωνία’ με το εστιατόριο. Μέσω αυτών των σημείων, ο καταναλωτής μπορεί να ολοκληρώσει την παραγγελία του, χωρίς να έρθει σε άμεση επαφή με το προσωπικό του εστιατορίου/καταστήματος. Η παρουσία των info kiosks είναι απολύτως συνδεδεμένη με τις μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων/cafe και δεν αναμένεται να δούμε σύντομα κάτι ανάλογο στα μικρότερα εστιατόρια.
Η ανάγνωση των καταλόγων μενού με τη χρήση QR Code και η παραγγελία είναι επίσης μια νέα πραγματικότητα στην μετά τον κορωνοϊό εποχή που λειτουργεί διπλά: ως ένα επιπλέον μέτρο προστασίας του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα αλλά κι ως εργαλείο marketing καθώς το νέο format του μενού μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλαπλά για την προβολή του καταστήματος και την επικοινωνία με τον πελάτη ή τον εν δυνάμει πελάτη.
Η λύση του ηλεκτρονικού καταλόγου επιτρέπει στους εστιάτορες να προσθέσουν οποιαδήποτε στιγμή επιπλέον πληροφορίες και φωτογραφίες για τα πιάτα. Υπάρχουν μάλιστα εφαρμογές οι οποίες ενσωματώνουν μοναδικές λειτουργίες: παρουσίαση με εξειδικευμένες πληροφορίες για μπίρες και κρασιά· δυνατότητα αναγραφής διατροφικών αξιών, συστατικών ή τυχόν αλλεργιογόνων των πιάτων· προτεινόμενοι συνδυασμοί μπίρας ή κρασιού (wine & beer pairing)· προβολή των πιάτων ημέρας· πληροφορίες για vegans / vegetarians κ.ά.
Η νέα τεχνολογία επιτρέπει την προβολή του μενού σε κάθε συσκευή, είτε πρόκειται για smart phone, είτε για tablet, είτε για υπολογιστή, χωρίς την ανάγκη λήψης καμιάς εφαρμογής. Επιπλέον, προσφέρει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης του καταλόγου σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σελίδες σχετικές με την εστίαση και σε διαφημιστικά email.
Μια νέα εποχή λοιπόν ξεκινάει για εστιατόριο μετά το πέρας της πανδημίας και οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο παραγγέλνουμε είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ‘σημάδια’ της νέας εποχής. Δεν είναι παρενέργεια του κορωνοϊού. Είναι η αναπόφευκτη εξέλιξη της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.