Πώς κάνεις μια μερίδα φασόλια και λαχανικά τόσο νόστιμα, όσο ένα hamburger ψημένο στη σχάρα; Προσθέτοντας γεύσεις! Δείτε παρακάτω τον τρόπο για να το πετύχετε!

Δημιουργήστε τη δική σας συλλογή από μπαχαρικά για λαχανικά

 

Τα λαχανικά θέλουν ένταση. Διαβάστε: τρόποι μαγειρέματος όπως το πολύ τσιγάρισμα, το ψήσιμο και το κάπνισμα αναδεικνύουν τη γεύση τους. Εκτός, όμως, από αυτούς τους τρόπους μαγειρέματος, χρειάζεστε και μία συλλογή για να ενισχύσετε γευστικά τα λαχανικά σας, με πολλά εξωτικά μπαχαρικά που θα κάνουν ένα αδιάφορο κουνουπίδι να είναι… σέξι!

Za’atar Μυρωδικό αλλά και μείγμα αποξηραμένων μυρωδικών που διαφέρει ανά περιοχή. Συνήθως περιέχει ρίγανη ή θυμάρι, σουσάμι και σουμάκ και συνδυάζεται συχνά με ελαιόλαδο ως ντιπ.

Κύμινο Προσθέτει ζεστασιά και κάνει τη γεύση πιο πολύπλοκη. Προσθέστε το σε βολβοειδή, σπανάκι σοτέ ή κάρι.

Ταχίνι Λευκή σουσαμόπαστα και βασικό συστατικό του χούμους. Ιδανικό για ψητά λαχανικά, αν θέλετε γεύση με άρωμα από ξηρούς καρπούς ή για να φτιάξετε ένα πλούσιο ντρέσινγκ, αναμειγνύοντας το απλά με χυμό λεμονιού, νερό και αλάτι.

Ras el hanout Μείγμα μπαχαρικών από το Μαρόκο, το ras el hanout είναι αρωματικό και πικάντικο και δίνει ζεστασιά τόσο σε αλμυρά, όσο και σε γλυκά πιάτα. Υπάρχει σε πολλές παραλλαγές αλλά συνήθως περιέχει μοσχοκάρυδο, πιπερόριζα (τζίντζερ), κόλιανδρο, κύμινο, κάρδαμο, γαρύφαλλα, κανέλα, μπαχάρι, γλυκάνισο και μαύρο και άσπρο πιπέρι.

Dashi (ντάσι)

Ο ζωμός αυτός είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της ιαπωνικής κουζίνας. Φτιάχνεται κατά κύριο λόγο από kombu (αποξηραμένα φύκια κλπ και νιφάδες αποξηραμένου τόνου μπονίτο, αποξηραμένη και καπνιστή παλαμίδα που κόβεται σε λεπτές νιφάδες) και προσθέτει νοστιμιά σε σάλτσες και σούπες.

Αποξηραμένα πορτσίνι Ο βασιλιάς όλων των μανιταριών είναι το πορτσίνο. Όταν αποξηραίνεται, η γεύση του γίνεται ακόμη πιο συμπυκνωμένη και έντονη και είναι ιδανικό καρύκευμα για ζωμούς και σάλτσες.

Σάλτσα σόγιας /ταμάρι Αυτή η σάλτσα από φασόλια σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση είναι απαραίτητη σε κάθε κουζίνα. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες, από την ελαφριά ιαπωνική σάλτσα σόγιας, μέχρι την πιο πηχτή κινεζική και τη γλυκιά ινδονησιακή.

Ταμάρινδος Ο πολτός του ταμάρινδου έχει σκούρο χρώμα και βαθιά, ξινόγλυκη γεύση. Μπορεί επίσης να αποξηραθεί σε μορφή σκόνης. Προσθέστε σε κάρι, τσάτνι και σάλτσες για πιο πολυσύνθετη γεύση.

Καπνιστό πιμιέντο Το πιμιέντο είναι ένα μπαχαρικό που παρασκευάζεται από καπνιστές πιπεριές και έχει έντονη καπνιστή γεύση που απογειώνει. Προσθέστε το σε ψητές πατάτες, αρωματικό γιαούρτι, καψαλισμένα μπροκολάκια.

Miso Υπάρχουν πολλές παραλλαγές αυτής της γλυκιάς-πικάντικης ιαπωνικής πάστας που παρασκευάζεται από σόγια ή ρύζι. Από ήπια λευκή μέχρι σκούρα καφέ και πιο έντονη miso. Χρησιμοποιήστε τη σε σάλτσες και σούπες, για να καραμελώσετε λαχανικά ή φρούτα ή προσθέστε λίγη πάστα στη σάλτσα για τα ζυμαρικά σας.

Αποξηραμένα λεμόνια Ολόκληρα λεμόνια πασπαλίζονται με αλάτι και μπαχαρικά και αποκτούν μια πολύ ιδιαίτερη γεύση. Αναμείξτε τα σε salsa verde μαζί με πολλά πράσινα μυρωδικά για ψητά λαχανικά ή χρησιμοποιήστε τα σε βραστά ή μαρινάτες. 

Πώς να φτιάξετε λαχανικά τουρσί

Διατηρήστε τρόφιμα, όπως καυτερές πιπεριές jalapeño, παντζάρια ή αγγουράκια, σε άλμη που θα φτιάξετε με ίση ποσότητα από ξύδι, νερό, αλάτι και μπαχαρικά, σε αποστειρωμένα γυάλινα βάζα.

Για να διατηρηθούν περισσότερο καιρό, σφραγίστε τα γεμάτα βάζα βράζοντάς τα για λίγο στην κατσαρόλα. Χωρίς βράσιμο, τα τουρσιά διατηρούνται στο ψυγείο 1-2 εβδομάδες.