Instagram Μάρκετινγκ για Εστιατόρια | Unilever Food Solutions
Menu

Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε το Instagram για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση και τις παραγγελίες των πελατών ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα. Αυτός ο οδηγός περιλαμβάνει τις βέλτιστες πρακτικές του Instagram από επαγγελματίες υπηρεσιών εστίασης και ειδικούς στα social media σχετικά με τον τρόπο χρήσης του Instagram, τον τρόπο δημιουργίας του προφίλ σας στο Instagram, hashtags για φαγητά, hashtags για εστιατόρια, και πολλές άλλες ακόμα συμβουλές και μυστικά στο Instagram για online επιτυχία! 

Τι είναι το Instagram;

Το Instagram είναι μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης και κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο, που ξεκίνησε το 2010 και ανήκει στο Facebook. Οι Chefs μπορούν να ανεβάζουν φωτογραφίες ή βίντεο στο Instagram και να τα μοιράζονται με τους ακόλουθούς τους (followers). Μπορούν επίσης να δουν, να σχολιάσουν, και να κάνουν like (να πατήσουν «Μου αρέσει») σε αναρτήσεις που μοιράζονται οι φίλοι τους.

Σήμερα, το Instagram και το Facebook είναι οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι πλατφόρμες είναι απαραίτητες για να συνδεθείτε με άτομα απ’ όλο τον κόσμο, να αποκτήσετε περισσότερη προβολή και να χτίσετε το δικό σας brand. Καθιστούν δυνατή την κοινή χρήση συνταγών, συμβουλών και προσωπικών εμπειριών με τον κόσμο. Μπορεί επίσης να είναι διασκεδαστικό να δημιουργήσετε και να κοιτάξετε πίσω για να θυμηθείτε τη δική σας δουλειά.

How to use Instagram for Restaurants & Chefs
1.	Δημιουργήστε το προφίλ σας στο Instagram

1. Δημιουργήστε το προφίλ σας στο Instagram

Το πρώτο πράγμα για να ξεκινήσετε με το Instagram περιλαμβάνει τη δημιουργία του λογαριασμού σας. Ακολουθούν 7 βήματα & συμβουλές για να δημιουργήσετε με επιτυχία έναν λογαριασμό:
  1. Δημιουργήστε τον λογαριασμό σας στο Instagram προσθέτοντας το email σας και τον κωδικό πρόσβασης της προτίμησής σας. Ξεκινήστε από εδώ.
  2. Προσθέστε το ψευδώνυμο του Λογαριασμού σας: Αυτό είναι το «όνομά» σας στο Instagram και θα πρέπει να είναι μοναδικό ανάλογα το τι σχετίζεται ο λογαριασμός. Για εστιατόρια χρησιμοποιείστε το όνομα του εστιατορίου, και για τους chefs χρησιμοποιήστε Chef_όνομα ή Chef_σπεσιαλιτέ. 
  3. Ανεβάστε την φωτογραφία προφίλ του λογαριασμού σας. Αυτή θα μπορούσε να είναι η εικόνα του εστιατορίου σας ή μια χαρακτηριστική δική σας φωτογραφία ως Chef.. 
  4. Αφιερώστε χρόνο στο ΒIO σας: Αυτό είναι μια περίληψη του περιεχομένου του λογαριασμού σας στο Instagram, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών hashtags (#). Το BIO σας είναι μια αναπαράσταση της #κεντρικήςιδέας σας.
  5. Προσθέστε τα δικά σας κουμπιά παρότρυνσης για δράση (call-to-action buttons): Πρόκειται για γρήγορες συντομεύσεις για ενέργειες όπως μηνύματα, email, και κλικ για τα πιο χρήσιμα του εστιατορίου. 
  6. Ανεβάστε τα εξώφυλλα των ιστοριών σας: Δεδομένου ότι θα επισημαίνετε ορισμένες ιστορίες στο Instagram, μια βέλτιστη πρακτική είναι να ομαδοποιήσετε τις ιστορίες ανά κατηγορίες. 

2. Τελειοποιήστε την στρατηγική περιεχομένου σας

2. Τελειοποιήστε την στρατηγική περιεχομένου σας

Το Instagram έχει γίνει μια βασική πλατφόρμα στον κλάδο της Εστίασης λόγω των αισθητικών πλεονεκτημάτων της πλατφόρμας για Chef και ιδιοκτήτες εστιατορίων. Κάθε φωτογραφία πιάτου, chef, εστιατορίου πρέπει να πληροί τις ακόλουθες οδηγίες για να αυξήσει τον αριθμό των χρηστών που είδαν την ανάρτηση και την αλληλεπίδραση τους.:

  1. Βάλτε στόχο να εμπνέετε με κάθε δημοσίευση: Εάν ανταγωνίζεστε στον κλάδο της εστίασης, οι αισθήσεις των πελατών πρέπει να προσελκύονται μέσω των αναρτήσεών σας. Παρασύρετε τους πελάτες σας δημοσιεύοντας λαχταριστές φωτογραφίες. 
  2. Να είστε συνεπείς με την εμφάνιση και την αίσθηση που θέλετε να περάσετε: Η συνέπεια είναι το κλειδί στο Instagram. Αυτό επιτρέπει στους θαυμαστές σας να περιμένουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και αλληλεπίδρασης.
  3. Μόνο ποιοτικό περιεχόμενο αναρτήσεων: Κάθε ανάρτηση στη ροή ειδήσεών σας (news feed) πρέπει να αποτελείται από υψηλής ποιότητας εικόνα ή βίντεο. Αλληλεπίδραση για συνηθισμένες αναρτήσεις και διαφημίσεις εξαρτώνται από το πόσο ευχάριστη οπτικά είναι η ανάρτηση. Δε χρειάζεται επαγγελματική κάμερα ή φωτογράφιση, καθώς οι περισσότεροι chefs φωτογραφίζουν το πιάτο τους με το smartphone τους. Για να ξεκινήσετε, δείτε ΔΩΡΕΑΝ το πιο πρόσφατο σεμινάριό μας για τη Φωτογράφιση Φαγητού
  4. Μοιραστείτε τις συνταγές σας: Το περιεχόμενο με φαγητά κυριαρχεί στο Instagram και μια τακτική βέλτιστης πρακτικής από πολλούς Chefs για να αυξηθούν οι θαυμαστές είναι να μοιράζεστε τις συνταγές σας. Εάν πρόκειται για οικογενειακό μυστικό, κανένα πρόβλημα. 
  5. Δημοσιεύστε αυτό που θέλουν οι ακόλουθοί σας: Μην δημοσιεύετε αυτό που θέλετε εσείς να δημοσιεύσετε, αλλά ρωτώντας τι θέλει το κοινό σας, δημοσιεύστε αυτό. Μερικοί θαυμαστές δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για εκδηλώσεις ή για τη διαρρύθμιση της τραπεζαρίας. 
  6. Δείξτε το πρόσωπό σας: Οι άνθρωποι θέλουν να δουν ποιος είναι πίσω από τις συνταγές. Δημοσιεύστε μια φωτογραφία ή ένα βίντεο του εαυτού σας και του προσωπικού της επιχείρησή σας κάθε τόσο, με μερικά ενδιαφέροντα γεγονότα. 
  7. Δημοσιεύστε περιεχόμενο θαυμαστών: Αυτό είναι γνωστό ως Περιεχόμενο Δημιουργημένο από τον Χρήστη (UGC) και συνιστάται από το πολλούς χρήστες του Instagram. Λένε «ο Chef εμπνέει την κοινότητα και η κοινότητα εμπνέει τον Chef». Θυμηθείτε να δίνετε τα εύσημα στον πραγματικό δημιουργό της ανάρτησης κάθε φορά.. 

Υπάρχουν 2 στιλ φωτογραφίας που λειτουργούν καλύτερα στον τομέα της φιλοξενίας, συγκεκριμένα: 

  • Ρεπορτάζ (Reportage): Για οπτική αλήθεια και γενική επικοινωνία. Το στιλ Ρεπορτάζ (αληθινό, αυθεντικό, αυτή τη στιγμή) κάνει το μήνυμα σχετικό για τους Chefs, αποδεικνύοντας ότι κατανοούμε τον κόσμο τους και την πραγματική  κουζίνα.
  • Φυγή (Escapism): Για φωτογραφίες πιάτων. Προσελκύστε τους πελάτες και τους Chefs στη συνταγή σας και στις αναρτήσεις για το μενού λέγοντας ιστορίες γύρω από το πιάτο.

 

Reportage Στιλ Φωτογράφισης:

Reportage Style Photography:

Escapism Στιλ Φωτογράφισης:

3. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας

3. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας

Τι σημαίνει η αλληλεπίδραση των χρηστών στο Instagram; Με απλά λόγια, ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων όπως προβολές δημοσιεύσεων, σχόλια, mentions κ.λπ. Χωρίς αλληλεπίδραση μην περιμένετε να αυξήσετε τους ακόλουθους σας. Ο Chef Antonio Bachour, ο οποίος έχει σχεδόν 1 εκατομμύριο ακόλουθους, ξοδεύει πολλές ώρες την ημέρα απαντώντας στα σχόλια θαυμαστών και σε απευθείας μηνύματα!
  1. Χρησιμοποιήστε τις Λειτουργίες του Story: Τα Instagram Stories περιλαμβάνουν εξαιρετικές λειτουργίες όπως «Ερωτήσεις» και «Δημοσκοπήσεις» που επιτρέπουν στο κοινό σας να αλληλοεπιδράσει με εσάς. Περάστε λίγο χρόνο κάθε λίγες μέρες ρωτώντας και απαντώντας σε ερωτήσεις. Οι ακόλουθοί σας θα λατρέψουν την πραγματική επικοινωνία! Απλά πατήστε «η ιστορία μου» στο Instagram που συνοδεύεται από το αυτοκόλλητο εικονίδιο στην καρτέλα «Δημιουργία». Προσθέστε είτε το αυτοκόλλητο «ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ» ή «ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ» και ρωτήστε/απαντήστε συνεχώς.
  2. Κάντε ζωντανή μετάδοση στο Instagram: Το Instagram Live σας δίνει τη δυνατότητα να μεταδώσετε ζωντανά ένα βίντεο στους ακόλουθούς σας. Όταν κάνετε ζωντανή μετάδοση, οι ακόλουθοι λαμβάνουν μία ειδοποίηση που τους ενημερώνει για να συμμετέχουν στη μετάδοση. Δοκιμάστε και «Μεταδίδετε Ζωντανά» πού και πού όταν δημιουργείτε το καλύτερό σας πιάτο ή όταν έχετε χρόνο να απαντήσετε σε ερωτήσεις των ακολούθων σας. Η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο αυξάνει την αλληλεπίδραση και την αφοσίωση των ακολούθων!
  3. Δημοσιεύστε στο IGTV: Το ΙGTV σας δίνει τη δυνατότητα να δημοσιεύετε βίντεο διάρκειας 1 ώρα στον λογαριασμό σας στο Instagram ενώ τα κανονικά βίντεο στο newsfeed σας μπορούν να έχουν διάρκεια μόνο 60 δευτερόλεπτα. Τα βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας τείνουν να ισοδυναμούν με premium περιεχόμενο. Η δημιουργία μιας σειράς βίντεο με συνταγές λειτουργεί αρκετά καλά στο Instagram δείχνοντας στους πελάτες την προετοιμασία σας στα παρασκήνια μέχρι να φτιάξετε το τέλειο πιάτο!

 

4. Αυξήστε το Instagram Reach σας

4. Αυξήστε το Instagram Reach σας

Τι σημαίνει το reach στο Instagram; Με απλά λόγια, είναι ο αριθμός των πελατών και των chefs που κατάφερε να έχει απήχηση το προφίλ ή η ανάρτησή σας. 
 
  1. Χρησιμοποιήστε Hashtags: Τα hashtags είναι ιδανικά για να αυξήσετε την οργανική απήχηση δεδομένου ότι λένε στον αλγόριθμο του Instagram ποιο είναι το περιεχόμενό σας και πόσο δημοφιλές είναι αυτό το περιεχόμενο. Έχοντας έστω ένα # θα σας δώσει 12,6% περισσότερη αλληλεπίδραση. Ακόμη και αν μερικοί γευσιγνώστες το παρακάνουν με τα #, ο συνιστώμενος αριθμός hashtags ως προσθήκη σε κάθε δημοσίευση είναι 11. Για τα πιο πρόσφατα Food, Chef και Restaurant #'s κάντε κύλιση προς τα κάτω!
  2. Ακολουθήστε άλλους: Ο ένας ακόλουθος φέρνει τον άλλον! Αν ακολουθήσετε κάποιον, είναι πολύ πιθανό να σας ακολουθήσουν επίσης, και όταν θα έχετε φτάσει τους 10.000 ακόλουθους θα έχετε πρόσβαση σε προηγμένες λειτουργίες του Instagram. Επιδιώξτε να ακολουθείτε σχετικά προφίλ χρηστών, καθώς αυτό θα αύξανε τις πιθανότητές σας να σας ακολουθήσουν και αυτοί.
  3. Κάνετε tag την τοποθεσία σας: Πάντα να κάνετε tag (επισήμανση) την τοποθεσία σας στο περιεχόμενο της ροής ειδήσεών (newsfeed) σας. Όταν οι πελάτες αναζητούν το όνομα του εστιατορίου σας στο Instagram, θα εμφανίζονται αυτές οι φωτογραφίες και τα βίντεο. Να προσθέτετε ετικέτες (tags) σε συγκεκριμένες γεωτοποθεσίες όπως Food Events.
  4. Να κάνετε like στου άλλους: Με τον ίδιο τρόπο όπου όταν ακολουθείς κάποιον χρήστη σε ακολουθεί και αυτός, έτσι και με το να πατήσεις «μου αρέσει» (like) σε κάποια ανάρτηση άλλου, θα σου κάνει like και αυτός. Κάντε like στο περιεχόμενο αρκετών Chefs για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και το ενδιαφέρον!
  5. Αναδημοσιεύστε: Για να μοιραστείτε ξανά περιεχόμενο δημιουργημένο από το χρήστη ή με άλλα λόγια, φωτογραφίες, βίντεο και ιστορίες των πιάτων σας από λήψεις πελάτη, κατεβάστε την εφαρμογή Repost for Instagram για Android ή iPhone. 
  6. Προωθήστε: Αν μπορείτε να επενδύσετε στον λογαριασμό σας στο Instagram, είτε προωθήστε συγκεκριμένες αναρτήσεις υψηλής απόδοσης ή διαφημιστείτε στο Instagram μέσω του Facebook Business Manager. Για να ξεκινήσετε δείτε τον οδηγό του Instagram. 

5. Παρακολουθείτε τους KPIs σας

5. Παρακολουθείτε τους KPIs σας

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, θυμηθείτε να προσδιορίζετε και να παρακολουθείτε τους Βασικούς Δείκτες Απόδοσής σας (KRIs). Όπως κάθε πεδίο μάρκετινγκ, η παρακολούθηση (tracking) σας επιτρέπει να εστιάζετε σε αυτές τις τακτικές που επιφέρουν τη μεγαλύτερη αύξηση.
 
Τι σημαίνει KPI; Τα αρχικά KPI σημαίνουν Key Performance Indicators, δηλαδή Βασικοί Δείκτες Απόδοσης και συνιστούν ορισμένες πολύτιμες μετρήσεις που σας βοηθούν να εκτιμήσετε την αποτελεσματικότητα του προφίλ σας. 
 
Συνιστώμενοι KPIs να παρακολουθείτε:
  • Οι προβολές του προφίλ μου (views)
  • Νέοι ακόλουθοι (followers)
  • Unfollows (Τα άτομα που έπαψαν να σας ακολουθούν πατώντας “unfollow”)
  • Reach (Πόση απήχηση έχει το προφίλ σας)
  • Engagement Rate ( Ρυθμός αλληλεπίδρασης στο προφίλ σας)
  • Story Retention Rate (Είναι το ποσοστό των χρηστών που βλέπουν τις ιστορίες του προφίλ σας και έχουν δε όλα τα καρέ των ιστοριών σε οποιαδήποτε ημέρα)
  • Καλύτερη ώρα της ημέρας για δημοσίευση
  • Σχόλια

Αυτά τα KPIs μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Instagram Insights

Δωρεάν Οδηγός για  Social Media

Δωρεάν Οδηγός για Social Media

Το 52% των ιδιοκτητών και των chefs δηλώνουν ότι η παρουσία τους στα social media αυξάνει τον αριθμό των πελατών. Για να σας βοηθήσουμε με αυτό, έχουμε δημιουργήσει μια απλή social media εργαλειοθήκη για εσάς.

Οδηγός Social Media

🍰Restaurant Hashtags 2020:

#restaurant

#restaurantrescue

#top50restaurants

#restaurantdesign

#restaurantequipment

#restaurantinterior

#restaurantstyle

#restaurantdecor

#dinnertable

#restaurantmarketing 

👨‍🍳Chef Hashtags 2020:

#chef

#cheflife

#chefsplatee

#chefstube

#discoveringchef

#cheftable

#chefwork

#cheftalks

#chefmode

 

🍔Food Hashtags 2020:

#food

#foodporn

#foodphotography

#foodlover

#foodstagram

#foodie

#foodartchefs

#foodblogger

#foodtrends