Menu
ΠΟΝΤΟΙ

Ενώ οι περισσότεροι από εμάς συζητούν ακόμα για τους Millennials (Γενιά Υ), η αμέσως επόμενη γενιά βρίσκεται ήδη στις επάλξεις. Η γενιά Z θέτει τον κλάδο μας ενώπιον μιας τεράστιας πρόκλησης. Και όσο καλύτερα γνωρίζετε ως μάγειρας ή ειδικός επί γαστρονομικών θεμάτων τις αντιλήψεις και τις συνήθειες της, τόσο καλύτερα μπορείτε να προσαρμόσετε τα μενού, τις επικοινωνιακές μεθόδους και τις υπηρεσίες σας. Αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: καμία προηγούμενη γενιά δεν ήταν περισσότερο εξοικειωμένη με θέματα διατροφής και δεν είχε τέτοια επίγνωση του τι είναι καλό και τι κακό ως προς το φαγητό, όπως αυτή. Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, μια διατροφή που βασίζεται σε συστατικά φυτικής προέλευσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιτυχίας για μια βιώσιμη γαστρονομία.

Ποια είναι η Γενιά Z; Όλα τα άτομα που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1997 και 2012, σύμφωνα με τη Wikipedia.

Πώς διαμορφώνεται η καταναλωτική της συμπεριφορά; Συνήθως, τα άτομα της Γενιάς Z δεν παίρνουν καμία αγοραστική απόφαση, χωρίς πρώτα να συμβουλευθούν το δίκτυο των φίλων τους – online και offline. Εκτός αυτού, στόχος τους είναι η άμεση ικανοποίηση των αναγκών τους (Wikipedia).

Τι σημαίνει αυτό για τα εστιατόρια;

#1: Εξατομικευμένες επιλογές με γνώμονα την υγεία, το περιβάλλον και σε λογικά πλαίσια από άποψη κόστους

Ζήτηση για εξατομικευμένα πιάτα

Η Γενιά Z έχει το βλέμμα της στραμμένο σε φρέσκα μενού που μπορούν να τροποποιηθούν ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός και που χαρακτηρίζονται από ενδιαφέρουσες και πλούσιες γεύσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς σε θέματα γαστρονομίας της Technomic, η υψηλότερη γαστρονομική της προτεραιότητα είναι η δυνατότητα εξατομίκευσης των πιάτων και η δυνατότητα τροποποίησης του μεγέθους των μερίδων.1

Επειδή η ποικιλία και ο διεθνής χαρακτήρας είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό για τη γενιά αυτή, η διεθνής κουζίνα δεν αποτελεί πλέον κάτι το ιδιαίτερο. Δηλαδή, τα πιάτα από όλον τον κόσμο δεν λειτουργούν πλέον ως μια μοναδική πρόταση πώλησης.

Η Γενιά Z ανατράφηκε από γονείς που προτιμούσαν κατά βάση φυσικά τρόφιμα ως σνακ για τα παιδιά τους.2 Αυτός είναι και ο λόγος που αντιδρούν ιδιαιτέρως θετικά σε χαρακτηρισμούς όπως «φρέσκο», «βιολογικό» ή «βιώσιμο». Η υγιεινή διατροφή είναι πολύ σημαντική γι’ αυτούς, επομένως επιλέγοντας χορτοφαγικά πιάτα μπορείτε να πετύχετε ακριβώς τη γεύση που ψάχνουν.

Πρέπει να είναι καλό, τόσο για το περιβάλλον όσο και για την υγεία

Όποιος μεγάλωσε στην εποχή της κλιματικής αλλαγής, της σταδιακής εξάντλησης των φυσικών πόρων και της ανάπτυξης οικολογικής συνείδησης, επιλέγει τα εστιατόρια στα οποία θα φάει με βάση την προσέγγισή τους σε σχέση με το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα. Επιλέγοντας ανακυκλώσιμες συσκευασίες, τοπικά και εποχικά πιάτα, καθώς και μια εξατομικευμένη ποικιλία σε φυτικές τροφές, μπορείτε να κάνετε το εστιατόριό σας ακόμα πιο ελκυστικό για τη Γενιά Ζ.

Πρέπει να έχει καλή τιμή: όσο πιο οικονομικό, τόσο το καλύτερο

Ενώ για τις προηγούμενες γενιές, οι τιμές αποτελούσαν κριτήριο επιλογής ενός εστιατορίου σε ποσοστό 45%, το ποσοστό των ατόμων της Γενιάς Ζ που προτιμούν εστιατόρια με πιο οικονομικές τιμές ανέρχεται ήδη στο 55%.3 Άλλωστε πολλά από αυτά τα άτομα μένουν ακόμα στο σπίτι ή σπουδάζουν. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτή η γενιά έχει περισσότερα λεφτά στη διάθεσή της από οποιαδήποτε άλλη.3

#2 Σνακ, σνακ, σνακ

Όπως είχε ήδη προβλέψει η Hanni Rützler με την αναφορά της στα Food Trends του 2020, η τάση που φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στη Γενιά Ζ είναι τα σνακ. Ενώ η προηγούμενη γενιά έκανε κατά βάση οικονομία στα συνοδευτικά, η Γενιά Ζ προτιμά τα ενδιάμεσα μικρογεύματα μεταξύ των κυρίως γευμάτων και συνδυάζει διάφορα συνοδευτικά ως κυρίως πιάτο, ακολουθώντας έτσι το πρότυπο της μεσογειακής διατροφικής κουλτούρας ή των μεζέδων της λεβαντικής κουζίνας.

Τι μπορείτε να κάνετε; Προσφέρετε μικρές μερίδες και δουλέψτε με smoothie, φρέσκα dip, όπως χούμους ή γουακαμόλε, λαχανικά ή ξυλάκια σατέ, μικρά μπολ ή άλλα μενού σνακ που θα είναι διαθέσιμα προς κατανάλωση όλες τις ώρες της ημέρας.

#3 Οι συστάσεις είναι το παν

Η Γενιά Ζ εστιάζει σε συστάσεις και αξιολογήσεις που αναζητά και βρίσκει στο Snapchat, το Instagram και το Twitter. Συνεπώς, μια καλή παρουσία σε αυτά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η επικοινωνία με τους επισκέπτες του εστιατορίου μέσω αυτών είναι εξαιρετικά σημαντικά σήμερα. Επιπλέον, η γενιά αυτή αναζητά εστιατόρια ελκυστικά για το Instagram, κατάλληλα για να απεικονιστούν οι ίδιοι μέσα στο χώρο, όπως επίσης και φωτογενή πιάτα. Συνεπώς, όσο πιο εξατομικευμένα και ιδιαίτερα στήνετε τα χορτοφαγικά φαγητά, είτε αυτά είναι σε μπολ, burger ή πιάτα με μεζέδες και όσο πιο βιώσιμη και συνειδητή είναι η οπτική σας ταυτότητα, τόσο πιο μακριά θα ταξιδέψει η φήμη του εστιατορίου σας. Παράλληλα, με τη χρήση προσεκτικά επιλεγμένων feel-good πιάτων, την επικοινωνία μέσω του Instagram και άλλων μέσων, όπως επίσης και τη μοντέρνα εσωτερική διακόσμηση του χώρου σας, μπορείτε να προσελκύσετε ακόμα περισσότερα άτομα της Γενιάς Ζ.

 

1 Technomic Generational Trend Report 2016
2 npd Group, Guide to Gen Z
3 Technomic Foodservice: Gen Z and its Impact on Foodservice 2016