Menu
ΠΟΝΤΟΙ

Φρέσκα, τραγανά, αγαπημένα: τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας κουζίνας που βασίζεται σε συστατικά φυτικής προέλευσης. Κανένα πιάτο δεν μπορεί να έχει μεγαλύτερη ποικιλία, χρώματα και ποικιλόμορφο στήσιμο όπως μια σαλάτα. Όταν μάλιστα αυτή αποτελεί το κυρίως πιάτο, μπορείτε να αφήσετε τη φαντασία σας ελεύθερη και απλά να δημιουργήσετε. Σας παρουσιάζουμε μια ποικιλία πλούσιων σε θρεπτική αξία συστατικών που μπορούν να αναβαθμίσουν οπτικά τη σαλάτα σας.

Άγρια χόρτα

Άγρια χόρτα

Η τσουκνίδα, το αιγοπόδιο, το άγριο ραπανάκι, η πικραλίδα, η μολόχα, η οξαλίδα ή η στελλάρια είναι αυτή τη στιγμή στη μόδα. Χάρη στην εν μέρει απαλή, την εν μέρει έντονη γεύση τους και το καλλιτεχνικό οπτικό αποτέλεσμα που προσφέρουν, χαρίζετε στις σαλάτες σας έναν άκρως ιδιαίτερο χαρακτήρα. Παράλληλα, είναι πλούσια σε Βιταμίνη Α και C, όπως επίσης και σε κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο.

Βότανα από τον κήπο

Βότανα από τον κήπο

Αποτελώντας μια εξαιρετικά νόστιμη αλλά και υγιεινή επιλογή, τα βότανα δεν εμπλουτίζουν με φρέσκα γευστικά αρώματα και μυρωδιές μόνο τις σαλάτες. Ο μαϊντανός, το σχοινόπρασο, η ρίγανη, η μαντζουράνα κ.λπ. ξεχωρίζουν συν τοις άλλοις για τα ισχυρές και θεραπευτικές ιδιότητες των συστατικών τους, όπως τα αιθέρια έλαια, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία τους.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Το σπανάκι είναι το πλέον κλασικό πράσινο λαχανικό! Ωστόσο, υπάρχουν πολλά φυλλώδη λαχανικά που εμπλουτίζουν τις σαλάτες σας με υγιεινά θρεπτικά συστατικά: φύλλα νεαρού μπρόκολου, σέλερι και παντζαριού, είδη λαχανίδας, φραγκοκάρδαμο και νεροκάρδαμο ή νεαρό σέσκουλο.

Άνθη

Άνθη

Τα φρέσκα λουλούδια καλλωπίζουν οποιαδήποτε σύνθεση σαλάτας. Βρώσιμα άνθη φραγκοκάρδαμου, καλέντουλας, μαργαρίτας ή τριαντάφυλλου αποτελούν χάρμα οφθαλμών και προσφέρουν μια γευστική ποικιλία από γλυκές, μέχρι πικάντικες και ξινές νότες. Επιπλέον, εμπλουτίζουν τη σαλάτα με βιταμίνη C, μαγνήσιο και σίδηρο.

Φύκη από νόρι μέχρι γουακάμε

Φύκη από νόρι μέχρι γουακάμε

Ένα θρεπτικό superfood από τα βάθη της θάλασσας! Βρώσιμα φύκη, όπως νόρι, χλωρέλλα, σπιρουλίνα, ροδοφύκη, γουακάμε, άγρια γαλαζοπράσινα φύκη ή κόμπου, προσφέρονται κυρίως για χρήση σε σαλάτες. Εκτός από το γευστικό εύρος και την ποικιλομορφία τους, ξεχωρίζουν για την περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ιχνοστοιχεία, καθώς και σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Κάρδαμο κήπου, βλαστοί, φύτρα

Κάρδαμο κήπου, βλαστοί, φύτρα

Αποτελούν μια όμορφη λύση topping και αρωματίζουν όπως το πολυαγαπημένο κάρδαμο τη σαλάτα. Ιδιαίτερα στη μόδα είναι οι βλαστοί και τα φύτρα, τα επονομαζόμενα «μικροπράσινα» που περιέχουν πληθώρα ιχνοστοιχείων και πρωτεϊνών. Μπορείτε να καλλιεργήσετε μόνοι σας και σχετικά γρήγορα φύτρα αλφάφα, σουσαμιού, φαγόπυρου, κεχριού, λάχανου ή μάραθου και να τα αξιοποιήσετε στο στήσιμο της σαλάτας σας.

Ρίζες και βολβοί

Ρίζες και βολβοί

Καρότο, παστινάκι, ρίζα μαϊντανού, γλυκοπατάτα, ραπανάκι, λευκό γογγύλι, σελινόριζα και παντζάρια: τόσο οι ρίζες όσο και οι βολβοί ξεχωρίζουν για την ποικιλία τους σε αρώματα, χρώματα και τις δυνατότητες συνδυασμού που προσφέρουν. Μπορούν να προσδώσουν φανταστικές γευστικές και χρωματικές πινελιές σε μια σαλάτα.

Αβοκάντο

Αβοκάντο

Για τους vegan, τους χορτοφάγους και τους λάτρεις της υγιεινής διατροφής, το αβοκάντο είναι ένα από τα πιο αγαπημένα superfoods. Περιέχουν πολλά ακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αποτελούν μια σταθερά όμορφη οπτική επιλογή για τη σαλάτα σας. Γνωρίζατε ότι υπάρχουν διαφορετικά είδη που φέρουν τις ονομασίες Bacon, Edranol, Ettinger, Nabal, Reed ή Ryan; Αξίζει να τα δοκιμάσετε!

Δημητριακά

Δημητριακά

Οι παλαιές καλλιέργειες σιτηρών όπως το κεχρί ή τα φυτά όπως η κινόα και ο αμάρανθος εμπλουτίζουν τις σαλάτες με πρωτεΐνες, σίδηρο και μαγνήσιο, ενώ δεν περιέχουν γλουτένη. Εκτός από αυτά τα γνωστά είδη δημητριακών, οι επισκέπτες των εστιατορίων σας μπορούν επίσης να απολαύσουν νέα είδη κεχριού, όπως το teff ή το σόγρο.

Ξηροί καρποί και αμύγδαλα

Ξηροί καρποί και αμύγδαλα

Προκειμένου να προσδώσετε στις σαλάτες σας ακόμα περισσότερη τραγανότητα και υγιεινή διάσταση, μπορείτε να προσθέσετε ξηρούς καρπούς, αμύγδαλα, σπόρους κάνναβης, κολοκυθόσπορο, ηλιόσπορο ή κουκουνάρι. Καβουρδίζοντάς τα ελαφρά, ενισχύετε τα αρώματά τους!

Φρούτα και μούρα

Φρούτα και μούρα

Οι σαλάτες δεν πρέπει να είναι απαραίτητα αλμυρές! Ορισμένα είδη αναδεικνύονται με την προσθήκη γλυκών καρπών, όπως σταφύλια, πορτοκάλια κ.λπ. Μπορείτε, για παράδειγμα, να τις συνδυάσετε με καραμελωμένες φέτες μήλου ή αχλαδιού, με ξηρούς καρπούς ή να προσδώσετε στη σαλάτα μια υγιεινή διάσταση με μούρα πλούσια σε βιταμίνες και καβουρδισμένο κουκουνάρι. 

Προτεινόμενο topping:

Τσιπς λαχανικών

Παρασκευάζονται γρήγορα από καρότο, κολοκύθι, παντζάρι, γλυκοπατάτα, λαχανίδα και παστινάκι ή κανονική πατάτα: τραγανιστά, πολύχρωμα τσιπς που διακοσμούν κάθε σαλάτα. Έρχονται να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τα συνηθισμένα κρουτόν, ενώ αποτελούν και μια αληθινή οπτική απόλαυση!