Το street food και οι καντίνες είναι πιο δημοφιλή από ποτέ. Για να πετύχει κάποιος σε αυτήν την αγορά πρέπει, φυσικά, να σερβίρει καλό φαγητό. Όμως, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα.

Οι καλύτερες πρακτικές για να μαγειρέψετε street food

Το street food μοιάζει με ένα καλό stir fry: πρέπει να ετοιμάσετε προσεκτικά όλα τα υλικά προτού μαγειρέψετε. Αν το κάνετε αυτό, η διαδικασία του μαγειρέματος, αυτού καθ’ αυτού, θα είναι πολύ γρήγορη. Γι' αυτό, συγκεντρώσαμε τις καλύτερες πρακτικές σύμφωνα με τους ειδικούς.
 
  • Προετοιμασία

Το street food πρέπει να είναι γρήγορο στο στήσιμο, αλλά δεν είναι πάντα γρήγορο στην παρασκευή. Βεβαιωθείτε ότι θα βρίσκεστε στην κουζίνα τουλάχιστον μισή μέρα νωρίτερα για να ετοιμάσετε τα πάντα.

Η προετοιμασία σας πρέπει να είναι άψογη. Ετοιμάστε από πριν όσα περισσότερα βήματα γίνεται, για να μην ασχολείστε με αυτά την ώρα του σερβιρίσματος (ψήσιμο ψωμιού, κόψιμο υλικών, ετοιμασία ντρέσινγκ για τις σαλάτες, καρυκεύματα). Ο μέσος χρόνος στησίματος ενός πιάτου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 60 δευτερόλεπτα.

  • Παρουσίαση

Παρ’ όλα αυτά, δεν χρειάζεται να ετοιμάζετε τα πάντα από πριν. Επιλέξτε ένα πιάτο-πρωταγωνιστή. Το πιάτο δηλαδή που θέλετε να ετοιμάσετε μπροστά στο κοινό σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να μαγειρεύετε το κρέας από νωρίς, αλλά να το ψήνετε επιτόπου. Να έχετε κόψει τα λαχανικά, αλλά να ετοιμάζετε τα spring rolls μπροστά στους πελάτες σας. Το live μαγείρεμα όχι μόνο θα τους ανοίξει την όρεξη, αλλά θα «ανοίξει» και τις δουλειές σας!

  • Προγραμματισμός

Σκεφτείτε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να οργανώσετε την κουζίνα σας. Έτσι, θα μπορείτε να τα βγάλετε πέρα αν μαζευτεί ξαφνικά πολύς κόσμος και δεν θα δημιουργηθεί «κίνηση» στον περιορισμένο χώρο μιας καντίνας. Σκεφτείτε από πριν σε ποιο σημείο θα παραγγέλνουν και θα πληρώνουν οι πελάτες και πού θα παραδίδεται το φαγητό. Προσπαθήστε να βρείτε ένα λογικό και αποτελεσματικό σύστημα, ώστε να είστε πάντα ήρεμοι και χαλαροί.

  • Μοιραστείτε αρμοδιότητες

Μοιραστείτε τις αρμοδιότητες με το προσωπικό σας, αλλάζοντάς τες κατά καιρούς για να υπάρχει εναλλαγή στα καθήκοντα. Αν ο πάγκος σας είναι μεγάλος, μια καλή ιδέα θα ήταν να πάρετε έναν βοηθό. Ο βοηθός παρακολουθεί τα αποθέματα, βάζει στο ψυγείο προϊόντα όταν δεν υπάρχει πολλή κίνηση και ετοιμάζει νέες παρτίδες όταν μαζεύεται κόσμος. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνετε και τις πωλήσεις σας.

  • Διαχείριση πελατείας

Οι πελάτες προσελκύουν πάντα περισσότερους πελάτες. Είναι άγραφος νόμος. Αυτό σημαίνει ότι η ουρά είναι πόλος έλξης και περνάει το μήνυμα: «εδώ έχει καλό φαγητό, αξίζει η αναμονή». Ωστόσο, μια πολύ μεγάλη ουρά μπορεί να τρομάξει τους πελάτες. Βρείτε κάποιον να διαχειρίζεται τη σειρά. Αν περιμένουν μόνο 3 άτομα, σερβίρετε πιο χαλαρά. Αν αυξηθούν τα άτομα που περιμένουν, βρείτε κάποιον που μπορεί να σας βοηθά, ώστε να σερβίρετε πιο γρήγορα τις παραγγελίες.

  • Εξοικονόμηση χρόνου

Μια καντίνα απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι κάποιοι πιστεύουν. Ο χρόνος που απαιτείται πριν και μετά τις πωλήσεις σε μια καντίνα είναι σχεδόν ίδιος με τον χρόνο εξυπηρέτησης. Μια καλή λύση είναι να συνδυάζετε σπιτικά και αγοραστά υλικά για να κερδίζετε χρόνο.

  • Έλεγχος μερίδων

Πρέπει να προσέχετε τις μερίδες. Ιδίως στις ώρες αιχμής, είναι πιο πιθανό να δίνετε πολύ μεγάλες μερίδες πολύ πιο εύκολα. Καθώς αυξάνεται η κίνηση, η έλλειψη ελέγχου της ποσότητας των μερίδων θα έχει ως συνέπεια το κόστος να αυξάνεται κατακόρυφα.

Προσελκύστε κόσμο

Πώς μπορείτε να κάνετε κάποιον να θέλει να δοκιμάσει αμέσως το φαγητό σας; Πρώτα από όλα, με δημιουργίες που θα τον κάνουν να γλύφει τα δάχτυλά του! Υπάρχουν όμως κι άλλοι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Σκεφτείτε πόση σημασία έχει η εμφάνιση, η παρουσίαση και η αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Διαβάστε μερικές συμβουλές:

 

  • Η εικόνα της καντίνας σας

Επενδύστε στην εικόνα της καντίνας σας. Δημιουργήστε ένα ελκυστικό περιβάλλον που θα κάνει τους άλλους να νιώθουν ευχάριστα. Χρησιμοποιήστε, για παράδειγμα, φυτά, φρέσκα φρούτα, στοιβαγμένα ξύλα για τον φούρνο σας, μεγάλα γυάλινα δοχεία για τα ντρέσινγκ ή τα φρουτοποτά σας ή στολίστε σειρές με λαμπάκια τη νύχτα.

  • Τι πουλάτε;

Βρείτε ένα εμπνευσμένο όνομα ή λογότυπο και δημιουργήστε ένα μενού που να είναι ελκυστικό. Εξίσου σημαντικό; Να είναι ευανάγνωστο. Ακόμη και από απόσταση 20 μέτρων! Ο κόσμος αποφασίζει σχεδόν στιγμιαία πού θα φάει. Όταν κάτι δεν του τραβήξει αμέσως την προσοχή, το προσπερνά.

  • Αλληλεπίδραση

Να είστε προσιτοί. Αν στέκεστε ψηλά μέσα στην καντίνα σας, μακριά από τους πιθανούς πελάτες σας, δεν θα μπουν στον πειρασμό να σταματήσουν. Σιγουρευτείτε ότι στέκεστε σε σημείο ορατό, για να μπορούν να μιλήσουν εύκολα μαζί σας. Μείνετε σε επαφή με τους πελάτες σας! 

  • Παρουσίαση

Μην κρύβετε τη μαγειρική σας! Μοιραστείτε τις δεξιότητές σας με το κοινό σας. Δείξτε τα φρέσκα προϊόντα, ψιλοκόψτε τα μυρωδικά μπροστά στον κόσμο. Ένα μπάρμπεκιου που καπνίζει, το γύρισμα μιας πίτας πάνω σε μια καυτή σχάρα... όλα αυτά τραβούν τα βλέμματα πάνω σας. Διατηρείστε το ενδιαφέρον κάθε στιγμή!

  • Βρείτε κάτι που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό

Βάλτε τη δική σας υπογραφή. Είτε πρόκειται για το μυστικό μείγμα μπαχαρικών της γιαγιάς σας, είτε για το υπερβολικά ζουμερό χοιρινό σας, είτε για εκείνο το σπέσιαλ ψωμάκι από ζύμη μπριός. Σιγουρευτείτε ότι το δικό σας street food έχει πολύπλευρη γεύση, υφή και αντιθέσεις. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μυστικό που θα κάνει τον κόσμο να θέλει να ξανάρθει.