Μήλο

Τα μήλα έχουμε συνηθίσει να τα τρώμε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και αυτό μας έχει δημιουργήσει την εντύπωση πως η εποχή τους είναι... πάντα! Δεν είναι όμως έτσι ακριβώς. Ανάλογα με την ποικιλία, υπάρχει και διαφορετική εποχή κατανάλωσης. Τα φιρίκια, για παράδειγμα, τα βρίσκουμε κυρίως τον Αύγουστο, ενώ τα μήλα Golden τον Σεπτέμβριο. Η πλειοψηφία όμως των ποικιλιών εμφανίζεται το φθινόπωρο και συγκεκριμένα τον μήνα Νοέμβριο και συνεχίζουν όλο τον χειμώνα. Και πώς επιλέγουμε τα καλύτερα; Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι το χρώμα τους. Όσο πιο ζωντανό και έντονο, όσα λιγότερα χτυπήματα και γδαρσίματα στην επιφάνεια, τόσο καλύτερα για εμάς. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε αν πρόκειται να καταναλωθούν ωμά, είναι να τα πλύνουμε πάρα πολύ καλά. Αν πάλι θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό, υπάρχουν δεκάδες συνταγές για γλυκά, φαγητά, σαλάτες, μαρμελάδες και πίτες με υπέροχη και μοναδική γεύση.

Η συνταγή που προτείνουμε: Strudel με μήλο, καρύδια και Cranberries

Παντζάρι

Το παντζάρι θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως τον σούπερ-ήρωα των λαχανικών, γιατί εκτός από έντονη και μοναδική εμφάνιση, κρύβει άπειρα πλούσια οφέλη για τον οργανισμό μας. Έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, ενώ είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, μαγνήσιο, νιτρικά άλατα, σίδηρο, κάλιο, νάτριο και φυλλικό οξύ. Και αυτά είναι μόνο μερικά από αυτά που μας προσφέρει! Το ξεχωρίζουμε για το χαρακτηριστικό, έντονο κόκκινο χρώμα του, το οποίο έχει δώσει κατά καιρούς φανταστικές αποχρώσεις του ροζ και του φούξια στα πιάτα μας και το επιλέγουμε με βασικό κριτήριο το βαθύ πράσινο χρώμα στα φύλλα του και τη λεία επιφάνεια στον βολβό του. Φυτεύεται το καλοκαίρι, απολαμβάνεται το φθινόπωρο και είναι χαρακτηριστικό του ότι δεν πετάμε σχεδόν τίποτα! Ωμό, βρασμένο ή ψητό, ψιλοκομμένο σε σαλάτα ή σε μορφή τσιπς (μια καταπληκτική και υγιεινή εναλλακτική ιδέα), όπως και να μαγειρευτεί πρέπει μόνο να βεβαιωθούμε πως οι βολβοί είναι πολύ καλά πλυμένοι. Τόσο απλά.

Η συνταγή που προτείνουμε: Σούπα με παντζάρια, Τζίντζερ και Γάλα Καρύδας

Λαχανάκια Βρυξελλών

Μικρά και θαυματουργά! Έτσι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αυτά τα μικροσκοπικά λαχανικά που μπορούν να κοσμήσουν το πιάτο μας και να μας γεμίσουν με γεύση και μοναδικά οφέλη! Η διατροφική τους αξία είναι τεράστια με βασικό χαρακτηριστικό τη θωράκιση του οργανισμού μας από ασθένειες και παθήσεις. Πλούσιο σε διαλυτές φυτικές ίνες, βιταμίνες C, E, Κ και A, μεταλλικά ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση, τα λαχανάκια Βρυξελλών προστατεύουν την όραση, τα οστά και τα δόντια μας και εξοπλίζουν την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι σε καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια ή ακόμα και τον καρκίνο. Για να τα απολαύσουμε, προσέχουμε τα φύλλα τους, το χρώμα τους και τη μικρή “ουρίτσα” τους ώστε να μην είναι κίτρινη και γερασμένη! Βρασμένα, σε σαλάτες ή ως συνοδευτικό σε ένα κυρίως πιάτο με κρέας για παράδειγμα, τα μικρά αυτά “θαύματα” της φύσης, έχουν να μας προσφέρουν πολλά.

Οι συνταγές που προτείνουμε:

Σπαγγέτι Ολικής με Λαχανάκια Βρυξελλών και Μπέικον

Ομελέτα με Λαχανάκια Βρυξελών Αρωματισμένη με Θυμάρι