Μελιτζάνα

Μελιτζάνα

Μια αρχόντισσα με πικρογλυκίζουσα γεύση!

Δεν είναι απλώς άλλο ένα λαχανικό. Είναι το συστατικό για τα πιο παραδοσιακά ελληνικά λαδερά μας πιάτα και η αγαπημένη τροφή των βασιλιάδων. Την έφεραν έμποροι από τη Μέση Ανατολή, οι ρίζες της όμως φτάνουν στην Ινδία. Οι λαοί της Μεσογείου τη λατρεύουν και αυτή τους το ανταποδίδει με γεύσεις που ενώνουν, όπως το ιμάμ μπαϊλντί. Η μελιτζάνα μπορεί να είναι μία, τα είδη της όμως είναι πολλά. Διαλέγουμε ανάμεσα στη μακρόστενη τσακώνικη με τις ανοιχτόχρωμες μωβ ραβδώσεις, τη λευκή και άνυδρη της Σαντορίνης, την κλασική φλάσκα με το γυαλιστερό χρώμα ή την πρασινωπή της Τήνου. Φυσικά, σημασία δεν έχει το ποιες θα διαλέξουμε, αρκεί να επιλέξουμε μελιτζάνες με λαμπερό χρώμα, καθόλου μαραμένο κοτσάνι και με τεντωμένη φλούδα, χωρίς χτυπήματα. Για να γίνει πεντανόστιμη, θέλει ξεπίκρισμα που γίνεται εφόσον την αλατίσουμε πριν το μαγείρεμα και την αφήσουμε να βγάλει τα υγρά της.

Αγαπάει το δυόσμο, το βασιλικό, το θυμάρι και μαϊντανό, και λατρεύει την πάπρικα και το κρεμμυδάκι. Λιώνει για τουρλού και παπουτσάκια, υπερηφανεύεται για τον μουσακά, γεμίζει γεμιστά, περιμένει μέχρι να γίνει τουρσί, ψήνεται για μια πολίτικη, καπνιστή μελιτζανοσαλάτα και γλυκαίνει σαν το γλυκό μελιτζανάκι του κουταλιού. Είναι πλούσια σε γεύση, σε μέταλλα όπως ασβέστιο, κάλιο και σίδηρο, βιταμίνες, ενώ έχει ελάχιστες θερμίδες. Δεν είναι τυχαίο που στην Ινδία θεωρείται η «βασίλισσα» των λαχανικών.

Η συνταγή που προτείνουμε: Burger Μελιτζάνας με Καραμελωμένα Κρεμμύδια Αρωματισμένα με Μπύρα και Γλυκιά Σάλτσα Σόγιας

Κολοκύθι

Κολοκύθι

Τα μόνα λαχανικά που φορούν στέμμα

Είναι η κατάλληλη εποχή για να δοκιμάσεις κολοκυθάκια και να αλλάξεις γνώμη για τα πράσινα ζαρζαβατικά! Ψάχνουμε για αυτά που μοιάζουν σαν να είναι ακόμα στο μποστάνι τους. Γυαλιστερά, μικρά ή μεσαία σε μέγεθος και φυσικά δεν αγνοούμε ποτέ όσα φορούν ακόμα το στέμμα τους, που είναι οι κολοκυθοανθοί τους.

Τα μαγειρεύουμε βραστά, στον ατμό, ψητά ή τηγανητά, και μαγεύουμε με τα ανοιξιάτικά μας πιάτα. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι τα περισσότερα κολοκυθάκια «συναντιούνται» ελαφρώς αλευρωμένα σε ένα καυτό τηγάνι. Αυτήν την εποχή είναι τόσο νόστιμα που μας δίνουν αμέτρητες ιδέες για ευφάνταστες συνταγές: Ταλιατέλες με κολοκυθάκια, κολοκυθοκεφτέδες, τάρτα κολοκυθιού, κολοκύθια γεμιστά, ωμά κολοκυθάκια καρπάτσιο, κολοκύθια ογκρατέν, ριζότο ή σπαγγέτι με κολοκυθάκια, γλυκό κολοκύθι, κολοκύθια με τη ρίγανη ή ακόμη και κολοκύθια τούμπανα!

Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, έχουν φουλ φυτικές ίνες, νερό, βιταμίνη Α και C, κάλιο και ασβέστιο, ενώ είναι ιδανικά για πελάτες που είναι σε δίαιτα αφού έχουν ελάχιστες θερμίδες. Προσοχή! Μπορεί να δείχνουν ταπεινά, όμως η γεύση τους απογειώνεται αν τα συνοδεύσουμε με δυόσμο, μέντα, μαϊντανό και πάπρικα.

Η συνταγή που προτείνουμε:

Μαρινάτος Γαύρος σε Σόγια και Λεμόνι με Κολοκύθι και Αβοκάντο


Κεράσι

Κεράσι

Όπου ακούς πολλά κεράσια, φτιάξε και μια συνταγή!

Είναι κόκκινα, δροσερά και ζουμερά, και υπόσχονται να χαρίσουν τη σάρκα τους σε κάθε ευφάνταστο σεφ! Φήμες λένε ότι τα καλύτερα κεράσια είναι αυτά της Έδεσσας, γιατί είναι τραγανά και πιο μεγάλα. Εμείς λέμε ότι όποια κι αν διαλέξουμε, διαλέγουμε αυτά που διατηρούν το κοτσάνι τους, έχουν ζηλευτό κόκκινο χρώμα και δεν έχουν σκισίματα, χτυπήματα ή ίχνη μούχλας. Τα κεράσια δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά και πολύτιμα για τον οργανισμό μας. Έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, πολλές βιταμίνες, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και πρωτεΐνες.

Τι δημιουργούμε εκτός από χειλάκι πετροκέρασο και μάγουλο βερίκοκο; Αρχικά, μπορούμε να τα προσφέρουμε ωμά, για να είναι ακόμα πιο έντονη η τραγανή τους υφή και η φρεσκάδα τους. Η γλυκιά τους γεύση όμως δεν μας αφήνει να μην μεγαλουργήσουμε με συνταγές, όπως: μια μαρμελάδα κεράσι με δυόσμο, ένα λικέρ κεράσι, μια κερασόπιτα, pancakes με κεράσι, ένα παγωτό κεράσι, brownies με σοκολάτα και κεράσια, γρανίτα, μια τάρτα με κεράσια και φυσικά να βάλουμε το κερασάκι στην τούρτα, σερβίροντας για επιδόρπιο ένα γιαούρτι με ολόφρεσκα κερασάκια.

Η συνταγή που προτείνουμε: Κλαφουτί με Κεράσια